Aleksanders Skoleoppgaver

Her kommer skoleoppgavene mine fra Westerdals utover året.

onsdag, februar 28, 2007

Ansiktet mitt

Oppgaven var: Skriv ansiktet ditt! Tre kvarter fra nå!


Mitt ansikt

Vi begynner fra halsen det er lett,
den en normal rett og slett

Håret i nakken kommer før hake og munn.
Jeg har ikke klippet meg på en stund

Nå er vi framme ved selve fjeset
Munn og ører, øyne og nese

Haken har litte granne skjegg på seg
Jeg har ingen god høvel til å barbere meg

Nesa er plassert mitt i trynet
Det vil jeg tro, den sperrer i hvert fall ikke synet

Øynene har kanskje et hint av blått
Men ellers dekket med et kjedelig grått

Jo, de har forresten linser på
så kappen rundt iris gjør dem litt blå

Tennene mine de skal få ekstra cred
Med eksperthjelp i barndommen står de nå på geledd

Men ansiktet rommer vel mer enn det ytre
Det er maskinen bak som virkelig gjør nytte

Når man foreksempel skal skrive om sitt eget fjes
Er det den som sorterer ut riktig og feil
Og ikke et glatt og ukorrekt speil